20 January 2013

Quinoa Veggie


Se zpožděním zveřejňuji recept na jídlo, které jsem měla minulý týden. Musím říci, že žádný velký masožravec nejsem, ale když mám na výběr mezi jídlem s masem a vegetariánským, volba je většinou jasná. Ale tohle předčilo mé očekávání, takhle jsem si na zelenině už dlouho nepochutnala. Určitě doporučuji vyzkoušet :)
Co se týče přípravy, tak zabere více času - než se vše očistí a nakrájí, ale stojí za to!

Ingredience:

- hrnek (200 ml) vařené quinoy
- 1/2 brokolice
- 1 mrkev
- 1 řapíkatý celer
- 1/4 červené papriky
- 3 jarní cibulky
- 8 malých žampionů
- 1 cibule
- 2 stroužky česneku
- 2 vejce (omeleta)
- olivový olej
- lžíce sojové omáčky

Prvně si očistěte a připravte všechny suroviny → brokolici na růžičky, mrkev, papriku a řapíkatý celer na jemné nudličky, žampiony na čtvrtiny. Na kapce oleje si osmažte omeletu ze dvou vajec a uvařte si quinou - vaří se ve vodě v poměru 1:2, asi 15 minut :)

Na olivovém oleji osmažte na jemno nakrájenou cibuli společně s česnekem. Přidejte houby, brokolici, mrkev, celer a papriku, zamíchejte a podlijte asi 100 ml vody. Vařte cca 10 minut (až změkne brokolice a houby)
Nakonec přidejte uvařenou quinou , na kostky nakrájenou vaječnou omeletu a jarní cibulku. Pro dochucení použijte lžící sojové omáčky.


Dobrou chuť!

4 comments:

  1. já jsem masožravec :) ale zeleninou nepohrdnu nikdy!
    quinou jsem nikdy nejedla.. ale ostatní ingredience miluju a moc mě to láká!

    ReplyDelete
  2. Tyyjo, vypadá to dost dobře! To si založím
    Ale jako Kamča, jsem taky masožravec :)

    ReplyDelete
  3. Taky se chystám v týdnu na quinou, už jsem ji měla, ale balíček je dost drahý tak je to pro mě spíše sváteční jídlo. Tenhle recept je lákavý.

    ReplyDelete
  4. Maso maso maso! To u nás doma jede :D ale máme rádi třeba i smažený květák nebo žemlovku :))

    ReplyDelete